23.10.2014

ZagaDDka!


Drodzy Czytelnicy!
Deszczowy Dom ma dla Was konkurs-zagadkę.

Na zwycięzcę czeka ten oto niewinny koziołeczek przedszkolaczek:






Tak znowu bardzo łatwo nie będzie.
Jarecka, raz po raz łechtana przez Czytelników informacjami, jakoby zmęczyli całość bloga, ufa, że znajdzie się ktoś, kto na pytanie konkursowe odpowie poprawnie.

Jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest udzielenie odpowiedzi.
Nic nie trzeba linkować, acz można - nawet banerek Jarecka sporządziła dla chętnych.
Drrreszczowy ;)



Nieprzypadkowo przedszkolaczek jest nagrodą w konkursie, pytanie dotyczy bowiem Derekcji klubu  Chochlik, znanej Czytelnikom z cyklu "Będąc młodą..."
Może Cię to zaskoczy, Czytelniku - Jarecka ma nadzieję, że tak! - ale osoba znana jako Derekcja występuje w DD częściej...

Zadanie konkursowe jest następujące: wśród bohaterów DD należy wskazać osobę, która w cyklu przedszkolnym występuje jako Derektorka (oraz uzasadnić swój typ). Jeśli poprawnych odpowiedzi będzie więcej o tym, kto otrzyma koziołka zadecyduje albo jakość uzasadnienia albo losowanie :)

Trudne? Łatwe?
Zwierzaczka przedszkolaczka zgarnie bystrzak, który udzieli poprawnej odpowiedzi.
ALE!
Zgadujcie, strzelajcie, wymyślajcie, kojarzcie i fantazjujcie - zaskoczcie i rozbawcie Jareckich i Czytelników! Dla najbardziej kreatywnego wymyślacza-fantasty też przewidziana jest nagroda.

Konkurs trwa do 16 listopada, do północy, prawie w urodziny DD :)


Pozamiatane!
Szczegóły >>TU<<


Proszę się jeszcze zapisywać! Losowanie drugiego koziołka 16 listopada!

73 komentarze:

  1. Jarecka ja od tygodni na ostatku sił lecę a ty mi jeszcze myśleć każesz :P
    aaaaaa no dobra pomyślę - wieczorem... jak nie zasnę wcześniej hahahaha :*
    Agata Ch. się z ciebie robi :P mam nadzieję, że na końcu trupów będzie jak najmniej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ panno Marple..! Nie trać ducha!

      Usuń
    2. No właśnie! No właśnie! :)))

      Usuń
    3. :D Jarecka to ja potem jeden egzemplarz do podpisu podeślę :D

      Usuń
  2. No nieee, w glowie to ja mam teraz liste zakupow, liste rzeczy do zrobienia, do zabrania, bo jak nie ja , to kto tego dopilnuje przed wyjazdem. A przeciez postaci kreci sie mnostwo. Ot Danuta z Zaognia, albo Czesiuniowa. Albo ta mama oprawcy;) Pojecia bladego nie mam.
    Kozioleczek w kazdem razie sliczny, na dodatek z fijoleczkiiem;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś się mnie ino czarny humor ima: stawiam, że to (A) Padre Carlos - siła fachowa, chłodząca dłoń - wszelkie te przymioty, które Derekcja by sobie najchętniej przypięła jak broszkę; lub na odwrót, (B) to sama Jarecka/jej alter ego - na co dzień Dr Jekyll, a w przedszkolu hop siup i Mr Hyde ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic mi się tu przysłowiowej kupy nie trzyma....! Taki niewinny zwierzaczek przedszkolaczek w tak strrrrrrachliwej scenerii sfotografowany?! Norrrrrmalnie aż mnie telelelepiący dreszczyk obleciał :))) Ale skoro historia jest natury "tych dziwnych" ja obstawiam Pana Listonosza (Tego Ciekawskiego, bynajmniej nie Tego co Tylko Raz Puka :)))), który przebranżowił się i kto wie co jeszcze zrobił (tu obciął, tam załatał :)))) i w ten to oto cudowny sposób po osobistej klęsce w roli Derektorki z równie nieskrywanym entuzjazmem oddaje się nowemu zajęciu! Ha!!
    Sąsiadka Danuta mama Wojtusia - tego co nawet latem w czapce chodzi, żona długiego i chudego generała Sosny - byłaby tu zbyt pospolitym strzałem, dlatego ja zdecydowanie stawiam na Listonosza! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem wzruszona Twoją wiedzą! :*

      Usuń
  5. To hop siup na rozgrzewke. Typujemy.
    DErekcja to ... Jarecki!
    Przebog, nie zycze zle Jareckiemu, ale wyobrazcie sobie, jakie to byloby piekne w kontekscie ponizszego fragmentu memuarow Jareckiej:
    'Derekcja w swoim gabinecie przywdziewała własną suknię ślubną i przytroczywszy skrzydła wyfruwała na powitanie uśmiechniętych rodziców.'


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczko, litości... ;)

      Usuń
    2. To by nie było piękne! Jarecki miał brzydką sukienkę ślubną.

      Usuń
  6. Jarecka przeeeegielas!! No mozg mi sie lasuje!! W dodatku przesladuje mnie wizja Jareckiego w sukni slubnej i ze skrzydlami, ludzie zlitujcie sie, przysni mi sie to wszystko razem z tym przerazajacym banerkiem!! Obstawiam Danute! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę. . Będę myśleć. ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla porządku- ZAPISUJĘ się :) i ..myślę dalej, ale myśli nakierunkuję gdzie indziej :)
      np. pomyślę o Jareckiej, co by jej szydełko lekkim było, oko się przy pracy nie zamykało, doba by się wydłużyła!!!! OOOO, proroczo!- proponuję do robótki zasiąść w noc sobotnią i przy bonusowej godzince- wspomnieć moje życzenia :) :)
      Ściskam, pozdrawiam :):)

      Usuń
  8. ja myślałam całą drogę na rowerze do pracy!!! Żeś wykombinowała Jarecka!!! Będę myślała dalej. Na razie zbieram bazę danych:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Azaliż byłaby to Czesiuniowa. I tu zoperuję cytatą: "Pośród dziesiątek jej profesji jest wszak i ta - wodzirejka.". Pozdrawiam - silvarerum :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A także "Dzieci ma Czesiuniowa pięcioro, zasuwa na kilku etatach, biega z pracy do pracy na niebotycznych obcasach i zastać ją w domu niepodobna.(...) A przecież są wychowywane raz w tygodniu, przy niedzielnym obiedzie!". No, nie chce być inaczy. - Jeszcze raz silvarerum :-).

      Usuń
  10. Myślę, że chodzi o Panią Koczek, która ostatnio pojawiła się w ślubnej odsłonie na blogu :-)

    Pozdrawiam serdecznie - MamaMyszel

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatecznie mogłaby być i Narogowa - Derekcja wygląda na taką, której żaden biznes nie jest obcy...

    MamaMyszel

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwaga Jarecka - nastąpiła aktualizacja danych. Oto wszystkie z możliwych informacji na temat DEREKCJI, które zdołałam odnaleźć. Wniosek jest jeden czyli typujemy DEREKCJA = CZESIUNIOWA:)
    1.mężatka (jej mąż wytapetował ścianę w "Chochliku" i wspominała Jarecka o ślubnej sukni, którą przywdziewała)
    2. ma pięcioro dzieci, które podobno pomogły jej wychować mama i siostry
    3. jest katechetką (a o Czesiuniowej Jarecka wspomina właśnie, że jest katechetką i organistką w kościele)
    4. zna rodziców dzieci z kościoła (kolejny dowód przemawiający za Czesiuniową - skoro organistka, to i wszystkich zna w kościele)
    5. lubi muzykę i taniec (makarenę i irlandzki w szczególności) wypisz wymaluj Czesiuniowa:) tym bardziej, że chciała trochę popląsać na ostatnim weselu (i napisała o niej Jarecka - wodzirejka!!! Toż to Derekcja z tym swoim tańczymy makarenę!!!)
    6. nosi obcasy
    7. jeździ samochodem
    8. marzyła zawsze o swoim przedszkolu
    9. brak pedagogicznego wykształcenia
    10. "znałyśmy się wcześniej na stopie koleżeńskiej" oraz lubiłam ją i lubię nadal - to wyznanie Jareckiej o Derektorce

    i przemawia za Czesiuniową fakt, że istotnie co jakiś czas przewija się w DD
    ps. to NIE może być Danuta, bo ta ma tylko 4 dzieci:))

    uff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i po zabawie ;)
      Szacun!

      Usuń
    2. fiuuuu fiuuuu i tak oto myśleć dziś przed snem nie będę :P ahhhhhhh pidżama, ciepłe kapcie, kakałko z miodkiem i mogę do wyrka maszerować :D

      Usuń
    3. Sponsorem Twojego relaksu jest Mamelkowa ;D

      Usuń
    4. Mamelkowa - dziękuję <3 :D

      Usuń
  13. No Mamelkowo wygrywa chyba. Czesiuniowa jak nic. Przytaczać więcej argumentów nie ma po co :) - pierniki toruńskie

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezależnie od tego, jak jest prawidłowa odpowiedź regulamin konkursu jest następujący:

    "Jeśli poprawnych odpowiedzi będzie więcej o tym, kto otrzyma koziołka zadecyduje albo jakość uzasadnienia albo losowanie :) "

    Ja mimo wszystko proponowałbym przyjrzeć się postaci Jareckiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ha ha ha :) a ja już chciałam wymyślać jak tu Jareckiego przypiąć do roli Derektroki :) no nic... padłabym przy punkcie, że Jarecki nie jest kobietą...
    Nie pozostaje mi nic innego jak zapisać się i liczyć na szczęście w losowaniu :) i mieć nadzieję, że to będzie koziołek... bo tamten był cudny....
    pozdrowienia... dla Jareckiego również :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki nieoczekiwany zwrot akcji, jak to w Deszczowym Domu:) Zapisuję się zatem i z niecierpliwością czekam na losowanie. Przedszkolaka chętnie przygarniemy:)
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  17. hehehe... dzięki Mamlekowa! teraz Gizrapki jakoweś szanse maja... :) bo chociaż wierni czytamy, co tam Jareckiej ślina na papier przyniesie... to nijak zagadki by niezgadlim... ;) a teraz - proszę... banera na blog dam... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I po zagadce, a tak główkowałam kto to może być :) zapisuję się na listę kolejkową i czekam bo mam chrapkę na Przedszkolaka.

    Pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  19. I ja,i ja i ja! Chciałabym wziąć udział w dogrywce i przygarnąć Przedszkolaka!
    Ściskam!
    Anulka

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak pozamiatane, to wchodzę na czyste i zgłaszam swoja kandydaturę, która rozsiadła się już bezczelnie w pierwszym rzędzie, ale mając trochę przyzwoitości, w nawie bocznej, z nabożnością trzymając rączki na padołku.
    I od razu zgłaszam votum separatum, vacuum i elektrolux, że gdybym, w co wątpię szczerze, jakimś zbiegiem trzaskających piorunami okoliczności, wygrała, to rzeczonego dziergawca przekażę w jeszcze, jak mniemam, bezskórne rączki Potomka Bebiańskiego.
    Tak mi dopomóż Blog.
    Ave i ament.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow! I czarno na bialym! Wzruszonam :*
      Choc Potomek zglasza protest wybrzuszajac mi lewa strone brzucha. Skore bowiem posiada, cienka jak jedwabie Made in China, ale zdatna zwlaszcza do przygarniecia zyrafo-kozy.

      Usuń
    2. Ach, jakże wielkodusznie, PandeMoniu! Jak ustrzelisz zwierzaka wyślę tam, gdzie sobie zażyczysz. Choćby na Berdyczów :)

      Usuń
  21. Uwielbiam pobite gary!
    Choc szkoda, bo ju snulam historie, w ktorej sama Jarecka jest Derekcja o podwojnej jazni....

    Skladam zatem kandydature wlasna do losowania.
    Niech sie kolo fortuny kreci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Rozdwojenie jaźni, Bebe w dwóch osobach! Jeszcze ktoś się dorzuci i obwołają Cię świętą!

      Usuń
  22. Też się zgłaszam ,choćby za szukanie tego komentarza Kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. To jeszcze ja, bo może się uda i misiek nie będzie sam siedział na oknie:)
    a swoją drogą, eh ta Czesiuniowa.... :)
    Olusia P.

    OdpowiedzUsuń
  24. To i ja się z zapisuję:-)Justyna M.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przygarnę nawet całe stadko!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. No to ja nie wiem, czy mogę się zgłosić? ;-). Qrczaki, a tak się śpieszyłam z tym odkryciem, żeby nikt mnie nie uprzedził, że podarowałam sobie cycaty. A niech to, koziołek kopytkiem strzeli... A Mamelkowej gratuluję. I po cichu zazdraszczam. Pozdrawiam - silvarerum :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. całe szczęście, że Dziewczęta odkryły tę zagadkę, bo ja mimo iż cały DD przeczytałam do początku, za chiny bym nie wpadła, że to Czesiuniowa!! a tak mogę spokojnie się ustawić w kolejce. i powiem szczerze, że mocno trzymam kciuki za siebie, bo posiadanie przedszkolaka marzy mi się.
    pozdrawiam
    J.D.

    ps. Jarecko,a z jakich ty włóczek korzystasz?

    OdpowiedzUsuń
  28. ja również przeczytałam od dechy do dechy i na Czesiuniow a bym nie wpadła, dlatego grzecznie ustawiam sie w kolejce do losowanka :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jarecko kochana, do losowania się zgłaszamy, bo choć czytam na bieżąco, to z archiwum zapoznaję się w miarę systematycznie, acz rzadko (dwie małolaty i praca z innymi małolatami zabierają cały wolny czas) więc wydedukowanie że Derekcja to Czesiuniowa zajęłoby mi wieczność :P Pozdrawiamy, ja i wszystkie małolaty

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja obstawiałam albo Czesiuniową albo Danutę. Zbierałam dowody, ale skoro już wszystko wiadomo, to zapisuję się, rzecz jasna, na losowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wracam po wakacjach, zaglądam do DD a tu tyle mnie ominęło! Dobrze, że zdążyłam na losowanie, więc się zapisuję, bo przedszkolaczki są cudne, cudniaste! Ach...

    OdpowiedzUsuń
  32. Przedszkolaki cudne! Chciałam zakrzyknąć: ja też chcę! Ja też! Jednak po namyśle stwierdzam, że NIE, niech trafi do małych ramionek, które będą tulić i całować,a takich u mnie brak. Postawię na półce i będę wzdychać, że mi tak ładnie szydełkowanie nie idzie?! ;-) O nie!
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja i mój synek przedszkolak też się zapisujemy pozdrawiamy Magda i Maciejek

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapisuję się i ja:) pozdrawiam moją ukochaną Jarecką:) Ewucza

    OdpowiedzUsuń
  35. O matulu! Ile sie tu działo - tez sie zapisuje!

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyłażę po przerwie a tu takie rozróby ;) Zapisuję się i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  37. eh.. a ja wiedziałam, że Czesiuniowa, ale szukałam dokładnego cytatu i nie zdążyłam (jak zwykle, te chorujące dzieci, testy na prawko i inne obowiązki domowe, tfu!). No to się chociaż zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. O jacie ja się chyba jeszcze nie zapisałam - cos śpię ostatnio ....
    więc się zapisuję na koziołka będzie mu u nas bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja też poproszę koziołeczka:) W sam raz do bajkowych opowieści:) Aga B

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja to bym sie zapisała na koziołka, ale nie wiem czy moge...- ten link podany nie działa...:-(
    usciski zza Alp osniezonych!

    OdpowiedzUsuń
  42. To ja się przepisuję, bo chyba w złej kolejce stałam....
    To, ja , czajnik blogowy.Pozdrawiam ciepło.
    Agnieszka P.

    OdpowiedzUsuń
  43. To ja całe dwa tygodnie myslalam ze sie ustawiłam w kolejce, a tu okazało sie ze nie w tej...:)) weic sie ustawiam:) a przepraszam za czym kolejka ta stoi?:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Zatem, zapisuje sie w prawie ostatniej chwili i wygladam.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam!przeczytalam caly blog w ubiegly weekend. Nawet trudno uwierzyc,ze to Czesiuniowa:-D no,wiec i my na losowanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Boskie są Twoje szydełkowe wariacje! Zakochałam się w kurakach, w kolorach, w precyzyjnej architekturze supełków:)
    Zamierzam nawet skorzystać z Twojej szkółki i poćwiczyć szydełkowe ściegi.
    Napisałam to... teraz już się nie wymigam:)
    A zwierzaka z przyjemnością wykorzystałabym w domowych teatrzykach, które urządzam Młodemu:)

    Pozdrawiam, Szydełkowa Czarodziejko!

    OdpowiedzUsuń
  47. A i ja się zapisuje, a nóż widelec ...

    OdpowiedzUsuń
  48. Nooo doooobra, to się zgłaszam też! :)
    Bo zwierzaczki-przedszkolaczki cudnej urody są i marzy mi się taki dla "mojego" własnego przedszkolaczka... ale nieśmiała jestem i nie wiedziałam, czy mi się zgłosić wypada... ;) Ale co tam! :)

    Więc teraz zaczynam trzymać kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Przedszkolak cudny! Brakuje nam takiego w domu :-) więc się zapisujemy.
    KasiaD.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ojej, my też się zapisujemy:)
    Tupaja i Absorbery (Nadzieja kończy dziś równo 2,5 roku :))

    OdpowiedzUsuń
  51. Przedszkolak-koziolek mi się śnił, więc ja także zgłaszam się do losowania.
    Joanna eS

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...