4.11.2018

Powiedzmy to na głos: Idą Święta.

Z kartkami świątecznymi dla SOS Wioski Dziecięce w tym roku było tak:

Zamysł był taki, że zbuduję szopkę krakowską, potem pobawiuńkam się w robienie postaci i się zobaczy, dokąd mnie ta zabawa poprowadzi. Szopki są wszelako tak bajecznie kolorowe, że chcąc zagrać postaciami musiałam zredukować kolory, przez co zrobiło się jakoś tak orientalnie...
A jak orientalnie, to Trzej Mędrcy będą jak znalazł.
Wyszli, idą jak po sznurku.


Intrygujący backstage to Świetlica w sąsiedniej wsi. Lokalne epicentrum kultury. Wynajęłam lokal i oświetlenie dla tej świątecznej sesji. Była pełnia lata oczywiście.


Gwiazda ich prowadzi - ta się uchowała w stylu szopkowym.





Kontakt z bazą - niewielki - ale mam, więc było jasne, że jak kartki na Boże Narodzenie to nie z Jezuskami i Świętą Rodziną tylko zima, choinki i rozkoszne domki, w których chce się być. Lub górskie schroniska dla narciarzy.





Dla większej świąteczności można sypnąć prezentami:


To nie jest ostateczna wersja kartki z tym motywem jakby kto pytał ;)


I to miał być koniec pracy w temacie - tymczasem intuicja mnie nie zawiodła i okazało się, że nawet bez Świętej Rodziny Trzej Mędrcy nie przejdą. Zleceniodawca wyłożył mi to tak grzecznie i taktownie, że zabrałam się do pracy, chociaż czułam się już okołoświątecznie wypłukana.

Żeby ruszyć z miejsca potrzebuję punktu zaczepienia, ale nie szkiców, tylko konkretnego, choćby małego udziergu - np. takiej malusiej choinki:




Choineczka jest ale pomysłu nie ma dalej. No to lu, druga.




Dalej nic. Dom, dom zróbmy.


Wydziergałam dach, czapkę na komin a nawet dekorację z jemioły - i nijak nie mogłam się zdecydować na kolor ścian. Wszystkie, wszystkie włóczki wzięły udział w castingu.
Różowych ścian nie zdzierżyłam.





A zielone owszem.


I nadziergałam gwiazd - co jedna to ładniejsza, ale musiałam się zdecydować na tę właściwą, wszak to nie fajerwerki tylko cicha noc święta noc.



Jeszcze jakaś anegdotka by się przydała. Prawdopodobnie mając już głowę w kolejnym zamówieniu (psie urodziny o których pisałam kilka postów wstecz) dodałam...




Z żywopłotem lepiej, co nie?





Projekty wysłałam i oddałam się innym zajęciom.
Jakaż niespodzianka czekała mnie po otwarciu koperty z wydawnictwa!







Kartkę z domkiem można nabyć na stronie SOS Wioski Dziecięce.
A tę z królami - bijcie, zabijcie - nie wiem gdzie :/

48 komentarzy:

  1. chcę tę z Medrcami... i co teraz,kurczę, no? piękne sa obie, ale ja jednak z wysp Bożego Narodzenia a nie season's greetings ;) gratuluję i podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta, ja też, dlatego cieszę się, że Mędrcy przeszli. Gdybym jeszcze wiedziała, gdzie je kupić... ;)

      Usuń
  2. chcę tę z Medrcami... i co teraz,kurczę, no? piękne sa obie, ale ja jednak z wysp Bożego Narodzenia a nie season's greetings ;) gratuluję i podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też CHCĘ z Mędrcami:), że ona nie przeszła, to ja nie wiem GDZIE oni mieli OCZY!!! także teges...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać przeszła, nawet pomimo tego, że tak religijna ;)

      Usuń
  4. Szaleję z radości i zazdrości!!!! Cuda, cuda ogłaaaaszają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też tę z Mędrcami poproszę.Ta druga też piękna, ale bardziej dla świętujących zwyczaj świętowania.Ale czy zwyczaj wysyłania kartek przetrwał jednakowo wśród zwoleników jednej i drugiej kartki w takim samym stopniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartka dla SOS Wioski Dziecięce jest projektowana z myślą o firmach, które ślą życzenia swoim klientom. Licznym, nie zawsze polskim, nie wiadomo w jakiej tradycji świętującym, więc ona musi zawierać elementy wspólne wszystkim - ot, żeby każdemu miło było popatrzeć :)
      Ja to szanuję :)
      A wysyłanie kartek - moim zdaniem wiele by zmieniło, gdyby znaczki można było kupić w każdym kiosku a nie na tych strasznych pocztach okupowanych przez handlarzy wysyłkowych (do których okazjonalnie się zresztą zaliczam). Odechciewa się pod progu. Albo gdyby na tych pocztach można było - stojąc w kolejce - powybierać sobie spośród morza różnorodnych pocztówek. A tam tylko książki kucharskie i haftowane ręczniki 😳

      Usuń
    2. No dobra, a jaki znaczek jest na tylnej stronie karnetu z mędrcami- SOSowy czy Ilustrisowy?


      Pisałam już że śliczności,ale wzięło i ZEŻARŁO.

      Usuń
    3. SOS jest na tyłach domku. Na Mędrcach jest, ze Ilustris.

      Usuń
    4. No to się pojawi na stronie Ilustrisowej w stosownym czasie i cudnie, bo będzie dostępna i dla cywili którzy nie zamawiają po 300sztuk.

      Usuń
    5. Kartki cudne - ta z Mędrcami "miszczowska"... A ponoć znaczki to se można w domu wydrukować, ze strony poczty, tak że o. Pozdrowienia - silvarerum

      Usuń
  6. Najpierw napiszę, że nigdy przenigdy bym nie podejrzewała Jareckiej o perfidię... a jednak!!! Kolejny pobyt w Bydgoszczy i znów idealnie tak, co by mnie nie było!!! Dwa dni!!! Rozumiem Jarecka tydzień, dwa tygodnie, ale dwa dni?!? Ja wylatywałam 25.10;)

    Kartki cudne, co tu dużo gadać. A ta z Mędrcami jest po prostu trafiona w punkt. Super, że projekt przeszedł:)

    Ps. Ty się Jarecka dowiedz, gdzie to można nabyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weźże następnym razem Literobrazki pod uwagę!

      Usuń
  7. Jarecko Kochana światecznie się w moim sercu zrobiło.
    Zakupim.
    Błogosłąwię Tobie i Twoim talentom!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne obie są, ale... ta nitka do tego…

    Jeśli ktoś się dowie, gdzie można kupić tę z mędrcami, bardzo proszę napisać!!!!! Wielkimi kolorowymi literami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ucieszyłam się, że wreszcie będzie można dostać niekiczowatą, ale artystyczną! kartkę z motywem świąteczno-religijnym i cieszę się, że Mędrcy przeszli.
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  10. Jarecka, no musisz się po prostu dowiedzieć, gdzie te z Mędrcami można kupić, bo jak nie, to sama je będziesz produkowała. Nie odpuścimy!

    Ale obydwie piękne, cudowne, artystyczne! Podziwiam za zdolności, kreatywność, ale przede wszystkim za pracowitość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracowitość mówisz. Powinnaś zobaczyć wnętrze mojej szafy. Albo łazienkę.

      Usuń
  11. Siedzę tu z otwartą paszczęką i tylko szepcę "Piękne, Jarecka jakie to piękne! Jaj na to kurde robi?!"

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ marketingowy wybieg.... ta z Mędrcami nie wiadomo, gdzie do kupienia.... ustawiajcie się w kolejki, zapisy do kolejki na blogu....

    Kochana, zostanę Twoim menadżerem. Ty tylko skseruj te kartki z Mędrcami, ja podsycę apetyty :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to, że kartki trafią pod strzechy najprostszą drogą, tj. ze sklepu :) ale o tym przekonamy się już wkrótce STAY TUNED, sesesesese.

      Usuń
  13. Bombowe te gwiazdy! Naszywalabym na czarne swetry!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie wiem co napisać, bo szczęka mi opadła z wrażenia na te pokazy. I gdyby to nie siła wyższa i praca, to bym posta nie otworzyła, bo nie dzierżę gdy w listopadzie idą Święta! Ale tu, to inna bajka. Brawo Mistrzyni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat świąt przerobiłam w lipcu, teraz na warsztacie mam powitanie wiosny :) taka branża :))))

      Usuń
  15. Ta z Czema Królami to cud, miód i orzeszki. Może do Księgarni Św. Jacka sprzedali licencję (albo innego Veritasu), jako bardziej odpowiedniego podmiotu dla tej tematyki ;)

    Ange76

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla świętego Jacka to akurat za mało symboli religijnych :))))

      Usuń
  16. Jarecka jest wielka! Przepiękne to wszystko. Napatrzeć się nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pobiegłam nabyć drogą kupna, bo cudne wszystko i cel szlachetny! Szkoda, że nie wiem, gdzie można kupić tę z królami :-(

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. https://ilustris.pl/karnet-nc-trzej-krolowie,3,7825,7781
    Znalazłam :)))))

    OdpowiedzUsuń
  20. Pacze, pacze, wyjsc z paczenia nie moge i podziwu. Szapo. Musze sprawdzic, czy jeszcze gdzies sa te Twoja karteczki!

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję pomysłu i wykonania! Najbardziej podoba mi się domek z prezentami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem pod wrażeniem. Wykonanie takich dekoracji wymaga czasu i zaangażowania, ale z pewnością daje sporo radości.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawa koncepcja na następne świeta...już wiem gdzie będzie inspiracja

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny pomysł na święta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...